ראש אכ"א לרב הכותל: טקסי ההשבעה בכותל המערבי יימשכו ללא שינוי באופיים

בנצי לייזרוביץ No Comments on ראש אכ"א לרב הכותל: טקסי ההשבעה בכותל המערבי יימשכו ללא שינוי באופיים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאור הפרסומים על כוונה לשנות את אופיו של טקס ההשבעה המתקיים בכותל המערבי שעורר סערה ציבורית, פנה רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א אל שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש אכ"א ודרש כי לא יעשה שינוי באופי הטקסים בכותל המערבי ללא תיאום עמו.

בפנייתו טען הרב רבינוביץ כי מבנה הטקס נקבע בשעתו על ידי קודמו הרב יהודה גץ זצ"ל, כך שכל שינוי צריך להיעשות בהסכמה. הרב מוסיף כי הכותל איננו "תפאורה", לא במקרה מבקשות עוד ועוד יחידות צה"ל להעביר את טקסי ההשבעה אל הכותל המערבי. אל הכותל התפללו יהודים מאמינים בכל הדורות ובכל תפוצות ישראל. על הכותל המערבי ועל ירושלים סיפרו רבנים, כן – רבנים, לקהילותיהם בכל תלאות הגולה. אלמלא אלה, אלמלא האמונה היהודית התמימה שהפיחו בתלמידיהם, ספק אם היינו זוכים לעמוד היום ולהצדיע לחיילי צבא ההגנה לישראל.

בעקבות כך הגיע ראש אכ"א האלוף חגי טופולינסקי אל לשכת הרב לפגישה, בה לובן הנושא, הרגישות שבו וההשלכות שיש לכל שינוי באופי טקס ההשבעה. בסיומה סוכם כי הפקודה הנוכחית הנוגעת למבנה טקסי ההשבעה ואופייה תישאר בעינה בשלב זה, וכל שינוי אם מאן דהוא יבקש יוחלט עליו אך ורק בהסכמה.

הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט אישר סיכום זה במכתב שהופנה אל רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ לפני ימים אחדים.



0 תגובות